Weishaupt: една история на успеха. От 1952 г.

След 1800 г.

В началото на 19-ти век Йозеф Антон Вайзхаупт започва да произвежда ковашки мехове в Швенди. Във „Вестник за обяви на окръг Биберах“ от 1842 г. е записано, че той е направил „[...] всички видове ковашки мехове за ковачници за чукове, подкови и оръжия, изобщо за всеки работещ с огън, които са отлично използваеми и добре изработени […] Качеството и полезността винаги се гарантира. – Всъщност, ковашките мехове на Weishaupt се препоръчват сами.“ Продажбите са добри и през следващите десетилетия.

1900

Около 1900 г. фабриката „Gebläsefabrik Schwendi“ принадлежи на Франц Вайзхаупт старши, бащата на Макс Вайзхаупт и по-малкия му брат Франц. Асортиментът включва въздуховдухвателни машини, включително мехове за църковни органи, както и полеви ковачници и ковашки огнища за шлосерни работилници, ковачници, машинни фабрики и сервизи.

1932

През 1932 г., в разгара на световната икономическа криза, Макс Вайзхаупт, роден на 31 октомври 1908 г. в Швенди, основава своя компания. Името ѝ е: „Max Weishaupt, Maschinenfabrik, Schwendi“. „Колкото по-лоши са времената, толкова повече усилия трябва да се полагат “ – под този девиз основателят на компанията започва да произвежда мехове и полеви ковачници.

От 1936 г. нататък ситуацията с поръчките значително се подобрява. Цехът е разширен с пристройка за офис, за да се създаде повече пространство за производство.

1938

През 1938 г. Макс Вайзхаупт се жени за Софи Кийсле, дъщеря на майстор-фризьор. През следващата година се ражда най-големият им син Зигфрид, през 1941 г. – Херберт, а през 1949 г. и третият им син Максимилиан. Горната снимка е от 1953 г.

Работилницата оцелява през Втората световна война без щети. През следващите години, обаче, френското военно правителство разпорежда демонтирането на няколко хиляди машини в района на Вюртемберг и Хоенцолерн за репарации. От Макс Вайзхаупт е конфискуван голям струг. След паричната реформа на 20 юли 1948 г. ситуацията бавно се подобрява. Благодарение на покупателната сила на новата германска марка отново могат да бъдат доставяни суровини за производство. Weishaupt произвежда към този момент и електродвигатели. Работата им започва с ремонта на електродвигатели в следвоенния период.

1950

От 1950 г. нататък Weishaupt доставя охлаждащи вентилатори за скутера „Maico Mobil“, който се продава изключително добре. През 1955 г. сътрудничеството приключва и Weishaupt се концентрира изцяло върху технологията за горене.

Една значима среща през юли 1951 г.: Макс Вайзхаупт за първи път се среща с швейцареца Якоб Майер. Причината за установяване на контакт всъщност е намерението на Макс Вайзхаупт да продава електрически двигатели. Оказва се, че Федерална република Германия е признала на Якоб Майер патента за изобретението на горелка на течно гориво под номер 920976, а самият Майер търси германска компания, която да произвежда тази горелка по лиценз под името „Monarch“.

1952

Лицензионното споразумение за горелката за течно гориво „Monarch“ е подписано от Макс Вайзхаупт и Якоб Майер на 6 юни – „след дълги, трудни преговори и кореспонденция“, както пише Вайзхаупт. От този момент нататък компанията може да продава горелката в цял свят, с изключение на Швейцария. Първата горелка е инсталирана под ръководството на Реймонд Берчи, швейцарски специалист в технологията на горелките. Той консултира компанията по техническите въпроси.

Фирмените сгради се оказват твърде малки. Благодарение на държавна помощ за развитие в размер на 40 000 марки, Макс Вайзхаупт успява да разшири бизнеса си. Срещу 5000 марки той купува строителна площадка зад малкия хотел „Zum Hirschen”, където сега се помещава кметството, и построява нова работилница на ул. „Гутенцелерщрасе“ №2. Но когато новите сгради биват завършени, те вече не са достатъчни за бързо нарастващото производството. Рекламен проспект дава представа за работния процес в завода.

1953

Първото представителство на компанията от Горна Швабия се възлага на Алоис Щаймер в Аугсбург. През 1954 г. следва Ханс Никлас – във Висен на Зиг, през 1956 г. – Ханс Бонгарц в Любеке. Той бързо развива своята компания в едно от най-големите представителства.

1954

Изобретателят на горелката Monarch, Якоб Майер, умира напълно неочаквано на 28 януари. Това налага ново споразумение относно Monarch с вдовицата на фабриканта. То е подписано на 1 февруари 1955 г.


Асортиментът на компанията е разнообразен: електрически винтови вентилатори (от 214 марки), мехове за орган (от 175 марки), електродвигатели (от 113 марки) и вентилатори за високо налягане (от 305 марки), наравно с „напълно автоматичната горивна инсталация на течно гориво Monarch“, предлагана за 2080 марки.

1955

Дистрибуторската мрежа се разширява бързо – само една година след основаването на първото представителство са добавени още 14.

Компанията вече е с присъствие и в чужбина – в Холандия, където Тон Хармсен основава „Monarch Nederland“ – Хармсен става дори близък приятел на семейство Вайзхаупт – и в Португалия с представителството Rost & Janus от семейство Бурместър.

1956

Навлизането в чужбина е организирано професионално – брошури на английски и португалски език представят предимствата на отоплителните системи на течно гориво на Weishaupt на местен език и позволяват на представителите да се представят убедително.

А Реймонд Берчи ще представлява от този момент нататък във Фридрихсхафен продуктите на Weishaupt. Системите за изгаряне на течното гориво са допълнени вече с електроразпределителни уреди. Те улесняват инсталирането на отоплителни инсталации, а клиентът може да управлява новата отоплителна система комфортно и икономично.

1957

На 25-годишнината на компанията тя има вече 200 служители и е най-голямата индустриална компания в Червената долина. По случай тържеството е открита новата фабрика на площадката Брукмедер – с нов фабричен цех и голяма административна сграда. По този начин Weishaupt намира настоящото си седалище. За да поддържа работната атмосфера, Макс Вайзхаупт организира фирмен излет в Алгой.

20 фирмени представителства и множество сервизи за обслужване на клиенти с повече от сто сервизни автомобили се грижат за инсталирането и поддръжката на продуктите в цялата страна. Колко важна е тази услуга за управителя на компанията, става ясно от поверително писмо до клиентите. В него той моли „да ме уведомите дали сте доволни от поддръжката на Вашите системи от отговорния фирмен представител. Ако противно на очакванията това не е така, бих Ви помолил открито да ме уведомите.“

1958

Горелките на течно гориво Weishaupt се използват в императорския двор в Техеран, в английските министерства на авиацията и труда, на руски кораби и на много местни и чуждестранни места. „Горелките Monarch завладяват Европа“ е лозунгът за най-продаваната горелка на течно гориво в Германия. В зависимост от мощността тя струва между 1621 и 5859 марки, с включена контролна кутия.

1959

В началото на годината компанията вече не е персонално дружество, а дружество с ограничена отговорност. Новото име е „Max Weishaupt Schwendi GmbH“, а основателят на компанията взима за съдружник „дългогодишната си, вярна партньорка Софи Вайзхаупт“, както той пише на своите бизнес партньори.

Циркулационната помпа „Cuenod“, която Weishaupt от пролетта произвежда по лиценз на швейцарската компания Atelier de Charmilles, предлага по-голям комфорт благодарение на усъвършенстваната технология. Докато преди това само гравитацията е трябвало да приведе нагрятата вода в циркулация в отоплителния кръг, сега това надеждно се извършва от помпата.

1960

„Една комплексна нафтова инсталация“, плюс 3000 литра нафта, е първата награда във викторина, която Weishaupt публикува в юлския брой на списание „Das Haus“ – първата стъпка в рекламата за крайни клиенти.

Новото кино „Kleine Bühne“ е атракцията в Швенди. Планът е да бъде разположено на мястото на бившата сграда на фабриката на ул. „Гутенцелерщрасе“. Така Макс Вайзхаупт иска да предложи на своите служители и жителите на общината повече забавления. Премиерата е на 2 септември. Филмът се казва „И горите пеят завинаги“ с Герт Фрьобе. 

1961

„Уважаеми ръководители на разходни центрове“: Така Макс Вайзхаупт започва писмото си до мениджърите в компанията. Причината е, че компанията се е разраснала толкова бързо през последните няколко години, че е необходима нова структура на фирменото счетоводство. Една от целите е краткосрочен месечен отчет за приходите и разходите.

Само три години след преместването в новата главна сграда, тя отново трябва да бъде разширена. В компанията Weishaupt работят около 400 души, а изискванията към продажбите, счетоводството и управлението на човешките ресурси могат да бъдат удовлетворени само с помощта на постоянно нарастващ брой заети лица.

1962

Данните за 30-годишнината на компанията представят впечатляващ ръст, особено след старта на производството на горелки през 1952 г. Само за седем години оборотът се е увеличил шест пъти, като през 1961 г. той е 30 милиона марки. Служители във Weishaupt са вече 500. Около 25 процента от всички горелки на течно гориво, продавани в Германия, се произвеждат в Швенди. Компанията е представена в 13 държави, а броят на филиалите, представителствата и сервизите за обслужване на клиенти в Германия се е увеличил на 60. Уместно заглавие на "Deutsches Volksblatt" за годишнината е: „От работилница до световно известна компания.“

Технологичният пионер Weishaupt залага отрано на обработката на данни. В началото са механичните машини за обработка на перфокарти, които бележат началото на новата ера. 

1963

Семпъл, изчистен и елегантен – след като стартира сътрудничество с легендарния Университет по дизайн в Улм (hfg), езикът на формите на Баухаус навлиза и в дизайна на компанията. Той и до днес е характерен за продуктите на Weishaupt. Новият изложбен щанд, проектиран от Ханс Гугелот и Ханс Сукоп от Института за продуктов дизайн в Улм и първоначално показан във Франкфурт, както и горелките W1 и WG1, са първите новаторски резултати.

Ново гориво, нова горелка – с газовата горелка WG1 компанията Weishaupt започва нова ера. Тя е плод на задълбочена научно-изследователска дейност и показва забележителната далновидност на Макс Вайзхаупт: Той рано осъзнава значението на природния газ и изпреварва повечето в бранша. 

1964

Отличието на Германската асоциация на експертите по газ и вода, накратко DVGW, документира, че новите газови горелки Weishaupt са технически безупречни. След атмосферната горелка WG1, вторият модел WG2 вече е на пазара – газова горелка с принудително подаване на въздух. Тестовете са проведени от TÜV Bayern.

С нафтовата горелка W1 е създадено ново поколение горелки – формално, технически и по отношение на удобството на обслужване. Разработка, която и до ден днешен е един от стълбовете на продуктовата гама на Weishaupt. За първи път горелката е снабдена и с многополюсен електрически щепсел, което значително улеснява монтажа, а с това изпреварва и времето си.

1965

Голямото търсене на горелките W1 налага увеличаване на производствената площ. Построена е още една нова сграда с площ от 6500 квадратни метра, след което вече 22 000 квадратни метра са на разположение за производството на горелки.

По време на изложението в Лайпциг са планирани разговори с ръководители на големи компании от Източния блок. Горелката W1 и разпределителния шкаф WS1 са отличени със златен медал за технически стандарт.

1966

Друго нововъведение идва от Ателие Мюлер-Брокман – първият проспект за крайни клиенти. Брошурата „Weishaupt – топлина, комфорт, икономичност“ представя продуктовата гама и различните й приложения.

От септември до декември на територията на общински газови заводи Аугсбург работи клон на Института за изследователска и развойна дейност – Тъй като в Швенди все още няма газоснабдяване, тестовете за усъвършенстване на големи газови и комбинирани горелки трябва да се провеждат временно по този начин.

1967

Данните за 35-тата годишнина на Max Weishaupt GmbH показват нов скок в качеството на компанията. Общият оборот през юбилейната година е 69,4 милиона марки – 60 процента от тях в Германия и 40 процента в чужбина. Общата печалба е удвоена в рамките на пет години. В цялата организация на Weishaupt работят 2690 служители – 872 във фабриката и клоновете, 317 – в дъщерните фирми във Франция и Белгия, 1501 – в представителствата и оторизираните дилъри в страната и в чужбина. Мрежата за продажби и обслужване включва 13 офиса, 20 представителства, 35 оторизирани дилъри, 133 регионални представителства и 238 сервиза за обслужване на клиенти.

Новата горелка на течно гориво U4 е подходяща за централи за централно отопление и други големи системи за генериране на топлина. Подобно на всички U горелки, тя може да преодолее високо противоналягане в горивната камера и следователно да се комбинира с всички високоефективни котли.

1968

С намаление на цената от 9,09% за всички свои продукти, компанията компенсира новия ДДС от десет процента, който ще бъде събиран от 1 януари. Така брутните каталожни цени остават почти същите. 

„Газът идва“: Това заглавие на „Ханделсблат“ от 25 октомври документира далновидността, с която Макс Вайзхаупт развива продуктите си – компанията пуска на пазара първата си газова горелка още през 1962 г. Реномираното бизнес издание сега пише относно „вълната на природния газ“, а Weishaupt се оказва във възможно най-изгодна позиция.

1969

500 000-та горелка минава по поточната линия 17 години след старта на производството на първата горелка Monarch. Огромен брой, но не и в сравнение с производствения капацитет в края на 60-те години. Той възлиза на 100 000 горелки годишно.

Безопасността е от първостепенно значение – особено при системите за горене на газ. Поради това, дори и наредбите да не го изискват, всички газови горелки са оборудвани с електромагнитни клапани клас А.

1970

Изключителна технология, добре обмислена форма. Рецептата, която е валидна за разработването на всички нови продукти от началото на сътрудничеството с дизайнерите Ханс Гугелот (починал 1965 г.) и Ханс Сукопп, е и ръководство за системата на пулта за управление WP. Тя убеждава с превъзходни компоненти и ясен, изчистен дизайн.

Четири газови горелки WG3 са изработени във фабриката през нощта от събота към неделя, в неделя сутринта в Кьолн започва инсталирането им, а в понеделник в 5 часа сутринта системата е готова за работа. Благодарение на ангажираността на бюрото в Кьолн, сушилната инсталация на голяма компания, изоставена от друг доставчик, бива доставена навреме за първата смяна в началото на седмицата, преоборудвана от градски газ на природен газ.

1971

Германското патентно ведомство „удостоява“ разработка на Института за изследователска и развойна дейност, като предоставя патентна защита за „двудисковото смесително устройство“, с което от една година Weishaupt оборудва своите газови и комбинирани горелки. Устройството позволява оптимално смесване на различните горива газ и течно гориво с въздух, както и по-стабилен пламък.

Енорийската църква на Швенди получава четири нови камбани, дарени от семействата на Макс Вайзхаупт и тримата му синове. Те бият за началото на 1972 година. Готовността на Вайзхаупт да дарява – енорийската църква е само един пример - е всеобхватна и продължава и до днес .

1972

40 години Weishaupt – причината за празнуване не е просто юбилеят. Компанията се справя блестящо. Общият оборот през юбилейната година е 111,8 милиона марки, 70 процента от които са генерирани в Германия, 30 процента – в чужбина. В завода в Швенди работят 930 човека, във филиалите – още 348, а в чуждестранните дъщерни дружества – 290. Пазарният дял на горелките Weishaupt в Германия е постоянен – около 25%.

Само осем години след пускането си на пазара, 500 000-тата горелка от серията W слиза от поточната линия и „няма причина за големи тържества“, както трезво отбелязва изданието „Weishaupt Report“. В Швенди са свикнали на големи мащаби.

1973

Weishaupt do Brasil отваря новите си заводски мощности през септември. Новата фабрика в Сао Пауло е завършена по-малко от две години след основаването на дъщерното дружество. Сенатор Макс Вайсхаупт открива новото съоръжение.

След подробна проверка DVGW  Weishaupt е сертифициран като компания за поддръжка съгласно Инструкция G 676 на DVGW. Това дава на служителите на Weishaupt правото да поддържат инсталациите, които са доставили.

1974

WK5, най-голямата горелка, произвеждана някога от компанията, напуска производствената линия. Колкото по-голяма е мощността на горелката, толкова по-големи са техническите изисквания. Безупречната репутация на Weishaupt в сектора, която се основава както на надеждна технология, така и на отлично обслужване на клиенти - й носи над средния за пазара дял. WK5 е предназначена за промишлени цели. Тя има пропускателна способност на течно гориво от 2400 килограма на час.

Основана е фондация "Херберт Вайзхаупт". Кръстена на втория син на Макс Вайзхаупт, фондацията със седалище в Улм има за цел да изследва откриването и лечението на диабет, от който Херберт Вайзхаупт почива на 4 февруари 1973 г. Учредителният капитал на фондацията е 50 000 марки.

1975

Сумата по баланса на Max Weishaupt GmbH за първи път надхвърля прага от 100 милиона марки.

„Не изгаряйте парите си през комина!“ С това послание компанията се обръща директно към крайните си клиенти. Седем прости и ефективни съвета как да се спестят пари при отоплението привличат вниманието към главното твърдение в брошурата, а именно че инвестицията в горелка Weishaupt е една от най-ефективните мерки за облекчаване както на околната среда, така и на собствения портфейл. 

1976

Нов филиал започва работа в Касел.

Тайван вече също е част от обширната мрежа от представителства – фирма Singhotex, с която се сключва договор. В Рейнах, Швейцария се включва представителството HSB. 

1977

На 45-годишнината на компанията консолидираният оборот на групата Weishaupt е нараснал до 177 милиона марки, като 36 процента от тях идва от износ. В завода в Швенди са заети 925 служители, във филиалите – 325, а в чуждестранните дъщерни дружества – 430, повечето от които във Франция и Бразилия.

Синият пламък е търговската марка на нафтовата горелка „Purflam“. Произвежда се в нулева серия от 200 броя. Нейната особеност е, че течното гориво и въздухът се смесват буквално до газообразно състояние и като газ изгарят напълно. Оттук и цветът на пламъка. Purflam е резултат от разработки, които продължават повече от десет години.

1978

Ерата на пишещите машини изтича: компютрите, по това време наричани все още „електрически пишещи машини с екран“, заемат своето място и въвеждат новата ера на офисната работа и организация.

Открито е новото седалище на компанията Weishaupt U.K. в Уиленхол близо до Бирмингам. Тук продуктите са съобразени с британските разпоредби. Големият склад гарантира бърза доставка за клиентите, с помощта и на перфектно оборудвани сервизни автомобили.

1979

За Weishaupt чистата околна среда е не само водещ принцип при разработването на горивни инсталации, но и при осъществяването на производството. Поради това през април в Швенди е планирано да бъде пусната в експлоатация модерна пречиствателна станция за отпадъчни води. Тя ще пречиства отпадъчните води толкова основно, че може безопасно да се включи в канализационната система. До този момент беше необходимо да се пречиства в събирателен резервоар в Мюнхен. 

1980

Списание „Manager“, едно от водещите икономически издания в Германия, представя Зигфрид Вайзхаупт на корицата на априлския си брой. Темата е „Енергийната криза отваря атрактивни пазари.“ Тема са стратегиите на успешните компании за справяне с последиците от петролния шок, а Зигфрид Вайзхаупт е най-важният дискусионен партньор. Работата по снимката на корицата е впечатляваща – на територията на компанията голяма индустриална горелка хвърля огромния си пламък в нощното небе, за да придаде на портрета на предприемача съответното настроение и пълен с драматизъм фон.

Максималната прецизност в производството винаги е била един от принципите. С измервателна машина със CNC управление, която показва резултатите цифрово, всеки детайл може да бъде проверен още по-прецизно и резултатът от измерването може да се протоколира напълно автоматично. 

1981

Нагрятата глава на дюзата е една от най-важните иновации в новата нафтова горелка WL10 с пулверизация на горивото. Благодарение на тази собствена разработка дори лекото нафтово гориво е предварително загрято, което подобрява условията при стартиране на горелката. В същото време техниката позволява безпроблемна работа към отоплителни котли с особено ниска отоплителна мощност, например в еднофамилни къщи. Благодарение на отличните си резултати от изгарянето, през следващата година WL10 е отличена със сертификата „Blue Angel” (Син ангел). 

1982

Сбогуване със сенатор хонорис кауза Макс Вайзхаупт. На 18 август умира малко преди навършването на 74-ата си годишнина мъжът, който през 1932 г. започва работа в малка работилница, а на 50-годишния юбилей на компанията оставя компания от международен ранг. Благодарение на икономическата сила на компанията, но и на личния си ангажимент, родната му община Швенди се превръща в просперираща общност. Снимката показва Макс Вайзаупт заедно със съпругата си Софи в градината на вилата си – в личен план и като човек, който винаги е имал сърдечни отношения със семейството си.

Един от водещите световни технически музеи, "Дойчес музеум" в Мюнхен, е избрал горелки Weishaupt за демонстрационна инсталация – нафтова горелка WL2 и газова горелка с принудително подаване на въздух WG1. В отдела за петрол и природен газ чрез измервателни уреди на посетителите се демонстрира реално измерване на емисии и техники на горенето.

1983

Горелка Weishaupt с пореден номер 2 000 000 слиза от монтажната линия през април. Това е газова горелка с принудително подаване на въздух WG2. Тя е дарена по програмата „Деца с увреждания“ във Вупертал.

В компанията Weishaupt се обучават 108 момчета и момичета – като офис асистенти, снабдители на промишлени стоки, чертожници, монтьори, електромеханици, електротехници за енергийни системи и инструменталчици. С квота от единадесет процента от служителите в Швенди, компанията има важен принос за професионалното обучение в региона и заема водеща позиция в цялата страна. Квотата за обучение в германски компании е средно едва пет процента. 

1984

На пазара излиза нов клас горелки: Големите горелки с типоразмери 60 и 70 дават старта на поколението индустриални горелки, притежаващи изключителни характеристики на регулиране и горивна технология. Мощността на нафтовите, газовите и кобинираните горелки варира от 700 до 11 000 kW.

Повече от половината от служителите работят в компанията повече от десет години, 20 процента дори повече от 20 години. Това отразява отличните условия на труд, качеството на работните места и добрата работна атмосфера.

1985

„Чиста околна среда с течно гориво и газ“ е темата на симпозиума, който се провежда на 11 октомври в Швенди. Голям брой експерти обсъждат научно-изследователския доклад, който Weishaupt публикува по темата. Той разглежда критично „Третия доклад за контрол на вредните емисии на федералното правителство“ от 1984 г., който недиференцирано представя замърсяването на околната среда като резултат от изгарянето на течно гориво и газ от „домакинства и малки потребители“. Специалистите на компанията представят техническите възможности, които вече могат да се използват за намаляване изпускането на вредни вещества. Отпечатва се брошура от 20 страници с тираж от 100 000 броя, която съдържа важна информация и аргументи и привлича голям интерес.

Delta Modern Service поема представителството на Weishaupt в Египет. Собственикът Саид Оуес преминава през всеобхватно обучение в Швенди.

1986

25 години Monarch-France: Първото и най-голямото дъщерно дружество на компанията празнува своя юбилей. Първоначално основано в Париж, след междинно пребиваване в Тионвил, Лотарингия, в момента седалището е в Колмар. С почти 200 милиона франка, през 1986 г. Monarch-France е компанията за горелки с най-висок оборот във Франция. 40 филиала и технически бюра, някои от които вече в собствени сгради, с помощта на около 300 служители, обслужват клиенти в цяла Франция.

Италианското дъщерно дружество се премества в новопостроената централа на компанията в Сароно.

1987

За първи път оборот от 300 милиона марки в рамките на групата – това е страхотната новина за 55-тата годишнина на компанията. Сумата по баланса достига 178 милиона марки. 983 служители работят в Швенди, 506 в 20 германски филиала и 613 в десетте чуждестранни дъщерни дружества. 37 процента от оборота се генерират от износ, от които междувременно две трети се осъществяват чрез дъщерните дружества.

Блумберг при Донауешинген отваря нов филиал.

1988

От този момент нататък районът на Боденското езеро се обслужва от новия филиал в Равенсбург. Преди това районът беше обслужван от представителството на Реймонд Берчи, който навремето предостави на Weishaupt важни познания в областта на технологията на горелките. Берчи прекратява представителството си по здравословни причини, скоро след което почива.

Грижата за служителите има дълга традиция във Weishaupt. Навремето основателят на компанията Макс Вайзхаупт строи фирмени апартаменти за наетите служители, а сега Зигфрид Вайзхаупт създава фирмена пенсионна схема с изключителни предимства.

1989

Сбогуване със Софи Вайзхаупт. На 16 февруари на 81-годишна възраст умира съдружникът и съпругата на основателя на компанията Макс Вайзхаупт. В решителните години на новото начало тя е верен спътник и в много области влияе активно върху съдбините на компанията. До последно тя участва активно в нейното развитие.

1990

Какъв успех! Едва излязъл на пазара, Weishaupt Thermo Unit е обсипан с награди: На изложението „Industrie-Forum Design Hannover“ Зигфрид Вайзхаупт получава „Специалната награда за отличен дизайн“ от финансовия министър на Долна Саксония Биргит Брюел, а на панаира на занаятите в Мюнхен – „Федералната награда за изключително иновативно постижение в сферата”. Design Centers в Щутгарт и Северен Рейн-Вестфалия също наградаждават Thermo Unit, както и журито на парижкия търговски панаир „Interclima“. Но не само похвалата за новия продукт е повод за радост, а и данните за продажбите, продадени през първата година на производство – повече от 10 000 котли.

Горелка W с пореден номер 2 000 000 слиза от поточната линия. Един изключителен успех – който обаче, както трезво отбелязва „Weishaupt Report“, се регистрира „без особена сензационност“.

1991

На височина 6480 метра никога не се е вял флагът на Weishaupt – и това е може би първият флаг на фирма от отоплителния бранш, стигнал шестхилядник! Жан Бернхард Гомин, ръководител на алпинистка група и инженер по топлотехника по професия, го увековечава с камерата, когато той и осемте му спътници се изкачват на Аусангейт в перуанските Анди.

От 1952 г. до момента три милиона горелки са напуснали завода в Швенди – отново е премината звуковата граница. Комбинирана горелка от типа WGL30 с пореден номер 3 000 000 е дарена на окръжната болница Льобау в Саксония.

1992

Форумът Weishaupt е отворен. В присъствието на нюйоркския архитект Ричард Майер, през май празнично се открива проектираната от него нова сграда за изложби, обучение и социална дейност. След две години строеж заводът в Швенди получава нов облик – пуристичен стил и прецизност до последния детайл. Един от акцентите на тържеството с няколко стотин поканени гости е концертът със знаковия съвременен композитор Филип Глас, представител на „минималистичната музика“. Неговата творба „Откриване“ е изсвирена от самия него.

Управлението на качеството в компанията Weishaupt е образцово, в съответствие със стандарта ISO 9001/EN 29001. Това се потвърждава от Германското общество за сертифициране на системи за осигуряване на качеството или накратко DQS, което извършва одит на всички работни процеси от приемането на поръчки до обслужването на клиентите. Това официално потвърждава, че управлението на качеството на компанията отговаря на международните стандарти.

1993

Високо отличие за форума на Weishaupt: Той е отличен с „Германската награда за архитектура '93“. Рита Зюсмут, президент на Бундестага, връчва наградата на Зигфрид Вайзхаупт на церемония в Бундестага в Бон. Журито оценява, че форумът, проектиран от Ричард Майер, „оправдава процеса на урбанизация, който обединява едно индустриално производствено съоръжение, учебен център и помещения за значима колекция от съвременно изкуство в провинцията в едно структурно звено.“

Основано е 14-тото дъщерно дружество – в Швеция. Филиал в Регенсбург, отговорен за региона на Източна Бавария, допълва мрежата за продажби и услуги. В Атина се създава представителството „Energia“, в Индия – компанията „Rajni“, а в Македония – „Termoking“.

1994

На пазара излиза новият специален газов, отоплителен котел „Weishaupt Thermo Gas“. В седем степени на мощност между 9 и 34 kW, той позволява избор според нуждите и в зависимост от размера и потребностите от топлина на една еднофамилна или многофамилна сграда. Котелът се доставя напълно сглобен и предварително настроен, монтажът и пускането в експлоатация са много лесни за специалистите, работещи по изграждането на отоплителната система. 

Зигфрид Вайзхаупт е избран за президент на Европейската асоциация на горелките ЕВА. Един от учредителите на асоциацията е Макс Вайзхаупт, който я оглавява навремето и в качеството си на председател.

1995

Разпознаваемият Ричард Майер – новият изложбен щанд, използван за първи път на международното изложение ISH във Франкфурт, е проектиран от известния нюйоркски архитект. Езикът на формите, който вече определя форума на Weishaupt, класическите пропорции и искрящото бяло ясно отличават щанда от дизайна на обичайните изложбени щандове. Той замества щандовата системата, разработена от Ханс Сукоп през 1963 г. и доказала качеството и безвремието си в продължение на много години.

40 години Monarch Nederland и 70-ият рожден ден на неговия основател Тон Хармсен – двойна годишнина в Холандия. Тон Хармсен е един от първите, които проправиха пътя в Европа в сферата на горенето на течно гориво, а по-късно и на газ. С компанията Weishaupt го свързват не само служебни отношения, но и приятелство.

1996

Големите инвестиции в производството опростяват и автоматизират производствените процеси. Нов склад за дългоразмерни стоки при поискване автоматично предоставя на компютъра за управление на склада материали от една от 180-те касети. В новия център за обработка на ламарина компютър контролира целия работен процес. Благодарение на лазерната техника може да се произвеждат почти всякакви форми. А робот поема работата в новия център за огъване (снимка по-горе) – зарежда машината, изважда огънатата тръба и поставя готовия детайл в подготвените контейнери.

С представянето на новия газов кондензен котел „Weishaupt Thermo Condens“ компанията дава добър завършек на своята продуктова гама. Основният елемент е топлообменникът, направен от отливка от алуминиево-силициева сплав, който е особено устойчив на корозия. Благодарение на специално проектирания топлообменник, топлината на кондензация (водни пари) може да се възстанови от димните газове. Устройството е не само икономично като консумация, но и особено екологично – димните газове на Thermo Condens съдържат само минимално количество азотен и въглероден оксид.

1997

Започва ерата на цифровото управление на горенето. Първият представител е серията W40 (на снимката). Ядрото е контролерът, чийто микропроцесор управлява и контролира всички функции. Шината за данни позволява свързване към система за сградно управление и с това и дистанционното наблюдение и диагностика. Друго нововъведение е, че газовите и нафтовите горелки имат една и съща техническа платформа, което улеснява монтажа, експлоатацията, настройката и поддръжката, планирането и доставката на резервни части. Резултатът е значително ценово предимство.

През годината на 65-ия юбилей на компанията консолидираният оборот на групата достига 642 милиона марки с дял на износа от 35 процента. Сумата по баланса се е увеличила до 346 милиона марки. Компанията има 2750 служители, 1083 от които в завода в Швенди, 725 в германските филиали, 188 в Нойбергер и 754 в чуждестранните дъщерни дружества.

1998

multiflam® е името на новата горивна технология, изглеждаща невъзможна в миналото, която намаля емисиите на азотен оксид при изгарянето на нафта в ежедневни условия на работа. Стойности на NOx под 120 mg/kWh стават реалност – потвърдено в полевия тест в клиниката Мюнстер в манастира Цвифалтен, при който стойностите на двете горелки Weishaupt поддържаха постоянни стойности под 100 mg/kWh. Принципът е следният: Три до четири вторични дюзи, които са разположени концентрично спрямо първичната дюза, пулверизират нафтовото гориво. Нафтовата мъгла от тези дюзи се смесва с горивния въздух и димните газове от горивната камера и частично се изпарява. Така подготвеното гориво изгаря с почти син основен пламък, сравним със системата на горелка със син пламък с ниска мощност. По този начин технологията multiflam осигурява оптимално изгаряне на нафта EL с драстично ниски стойности на NOx, напълно без сажди при изгарянето, както и с минимален излишен въздух. Първите серийни горелки са на пазара още през следващата година.

1999

Weishaupt и архитектурата – един щастлив съюз. Друг израз на тази фирмена традиция е новата централа на швейцарското дъщерно дружество в Геролдсвил/Цюрих. Забележителността на сградата, проектирана от известния цюрихски архитект Тео Хоц, е стъкленият шумоизолиращ и слънцезащитен щит, който се извисява над магистрала А1. Не само архитектурата е образец, но и изключително енергоспестяващата сградна техника, чиито изисквания са включени в проектирането от самото начало.

Започва нова ера на обработка на данни: въвеждането на бизнес софтуера „R/3“ от SAP е завършено успешно в завода в Швенди. Работните процеси са стандартизирани, всички области на бизнес приложенията са взаимно свързани. От 2000 г. нататък всички филиали са свързани помежду си в мрежа, а от 2001 г. и дъщерните дружества. Целта е оптималната обработка на всяка поръчка.

2000

„Montage 2000“ е името на един от най-големите инвестиционни проекти в историята на компанията – за монтажа на горелките е преустроено съществуващо хале, както и е построено ново, ултрамодерно хале с площ от 2300 квадратни метра. В края на годината заводът влиза в експлоатация. Целта е да се създадат оптимални производствени процеси – бързи, гъвкави, удобни за служителите, икономични и надеждни. Както бързо се оказва, това е постигнато.

Новите уреди WTC45 и WTC60 отговарят на тенденциите в кондензната техника и завършват спектъра на мощност до 62 kW. В така нареченото каскадно разполагане, при което се свързват последователно до четири кондензни котела, могат да се постигнат пикови мощности до 240 kW.

2001

50 години в една компания – Бруно Ротмайер отпразнува тази изключителна годишнина на 1 октомври. През 1951 г., на 13-годишна възраст, той постъпва в компанията като чирак за машинен шлосер, като през цялото време следи отблизо производството на горелки в Швенди.

Със 110 процента стандартна ефективност, новата серия „Weishaupt Thermo Condens-A“ е в максималния диапазон на техническите възможности. Това е изцяло нова разработка на собствения фирмен център за научни изследвания и технологично развитие и бива представена със световна премиера – „технологията SCOT“, която гарантира оптимални горивни стойности, независимо от състава на горивния газ, както и постоянно оптимално изгаряне през целия експлоатационен живот на уреда.

Приятната работна атмосфера, удоволствието от работата и надеждността са в основата на удовлетворението на нашите клиенти по целия свят.

Визията има традиция. Във всяко поколение.

От основаването на компанията от Макс Вайзхаупт през 1932 г. съществува само една посока – напред. Благодарение и на силната семейна традиция. С най-високи стандарти, силно ноу-хау и абсолютна надеждност, Зигфрид и Томас Вайзхаупт водят компания с традиции към бъдещето.

Много служители – едно ДНК: Надеждност.

За Weishaupt темата надеждност не е просто обещание. Това е отношение. От всеки един. Надеждните и дългогодишни служители са в основата на успеха на компанията Weishaupt. Някои колеги са вече трето поколение или повече от 40 години в нашата компания. Като работодатели сме особено горди с това.

Архитектура и изкуство. Ясната линия на Weishaupt.

Колекция

Част от колекцията са ранни екземпляри на абстрактния експресионизъм – включително и на Марк Ротко, както и произведения от американския поп изпълнител Уорхол или Лихтенщайн. Спрямо тях, от европейска страна, като представители на конкретното изкуство са изложени Йозеф Алберс и Макс Бил.

Колекцията
Weishaupt Forum
Форум Weishaupt

Снежнобелият форум на Weishaupt в централата на компанията в Швенди е скулптурна забележителност, проектирана от американския архитект Ричард Майер. Сградата изпълнява много задачи в ежедневието на фирмената група и изразява цялата корпоративна култура – яснота, ценности, функционалност.

Up